måndag 8 februari 2010

Army Training utan ångest

Glad och nöjd efter passet, kanske nästan lika träningshög som killen i bakgrunden...?


Efter en fika mysig och pladdrig fika med snygga och inspirerande Andréa begav vi oss mot Sportlife Lindholmen där hon skulle instruera och jag träna ett Armypass. Sista veckan med fokus på bålstabilitet och bortsett från viss oro över att jag redan hade träningsvärk i magen kände jag mig någorlunda lugn.

Under fikan hade jag nämligen fått tjuvkika lite snabbt i Andréas Armybok och försäkrat mig om att det inte helt plötsligt skulle dyka upp en mördarövning. Det är definitivt mitt största bekymmer med Armyn, det överliggande hotet att instruktören plötsligt ska dra upp ett mördaress ur rockärmen, ett ess som utfallsgång med kompis på ryggen. Sånt fasar jag för - jag är liksom inte lika lätt som de flesta tjejer, men jag vill heller inte fega ur och ställa mig vid väggen... Hursomhelst, idag slapp jag den ångesten och kunde fokusera lite mer på att jag faktiskt är stark och duktig och hellre gör övningarna med rätt teknik än att fuska.

Andréa plågades oss bland annat med tre omgångar av jägarvila. Det gjorde ont, men det gick!


Det kändes riktigt, riktigt bra att träna idag! Tuffare konditionsövningar som Burpees och utfallshopp varvades med spännande styrkeövningar som plankgång och galna axelövningar. Jag lyckades hålla hög energinivå passet igenom och kunde faktiskt till och med njuta lite av att det var sådär härligt tungt och endorfinsprutande.

När klassen var över insåg jag att jag ju nu faktiskt tagit mig igenom ytterligare en Armyklass, och det faktiskt med bravur. Sucess! Nästa vecka inleds konditionsfokusen, det ska bli intressant... :)

8 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Haha du är så rolig :) Men grym!

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Det låter riktigt kul med armyträning!!! =)

Ebba sa...

Härligt tränat =)

Träningsglädje sa...

jag skulle också gärna tränat army om jag inte oroade mig för just det: att behöva träna "på" andra. därför tränar jag inte army, man vet ju aldrig... synd, tycker jag. jag vill ju egentligen (fast klättra på andra vill jag inte).

Miranda sa...

Bra jobbat.. och vilken snubbe i bakgrunde, haha :D

Anonym sa...

Hur mycket betalar Andrea dig för att skriva dessa inlägg? Haha ;) Kul att du gillar armytraining! C ya!

Madde sa...

Hej tjejen! Hittade ingen mailadress till dig. Angående nästa helg, jag hänger gärna med! Jag har avbokat kursen, för få anmälda... Kan inte du maila mig?
Madde

Susanna sa...

Andréa - Tack :D

Karin - Ja det är riktigt kul, och kommer nog bli riktigt jobbigt också. Bra kombination :)

Ebba - Tack!!

Sara - Jag tror att det är en anledning till att många inte vågar prova faktiskt. Det är besvärligt att vara ihopparad med någon, obekvämt och speciellt om man är ny och inte så duktig. Individuell army vore grym, fast jag antar att lite av konceptet också ligger i att gruppen ska lyfta varandra. Det funkar nog dock bara om det är samma grupp som tränar ihop under en längre tid, inte en ihoptvingad grupp på sportlife som aldrig sett varandra tidigare.

Miranda - Haha, ja han verkade lite galen...

Emil - Oh, om jag kanske skulle kunna börja få betalt... Hm... :)

Madde - Fixat. Om det var ok med den mailen som börjar med info. Jättekul att du följer med, ska bli väldigt roligt att träffas!