lördag 13 februari 2010

Längtan efter träningsvärk


Cirkelträning i all ära, men pulshöjande övningar med många repetioner och lägre vikter ger aldrig den där extrema benträningsvärken som gör att man knappt kan gå. Det är ganska "gött" (börjar jag bli riktig göteborgare nu?) att ha extrem träningsvärk i benen ibland tycker jag.

När jag idag hade det smålandska hemmagymmet för mig själv satte jag ihop ett träningspass som jag hoppas kommer att ge mig den efterlängtade känslan av helmosade ben. Pulshöjande övningar varvade med lite mindre ansträngande biceps och tricepsövningar.

Pannband och handskar på i början, gymmet är inte isolerat och det var -5 grader ute.

Mitt pass såg ut såhär:
Knäböj med upphopp
Biceps i cable cross
Utfallsgång med vikt och vridning
Triceps i cc
Enbensknäböj på bänk

Så här högt hoppar jag i aaaallaaa mina upphopp...

Benpress
Koncentrerad biceps
Sumobenböj med tricepspress bakom huvudet

Sumobenböj är visst inte den vackraste övningen att avbilda, insåg jag efter ett antal kasserade bilder där denna ändå var den bästa.

Utfall med bakre benet på bänk
Dips på bänk
Djupa sumobenböj


Nu är det bara att hålla tummarna inför morgondagens träningsvärk. För att underlätta det hela ska jag strax åka till en kompis, dricka lite rödvin och babbla bort kvällen.

Det finns roligt höga snövallar här i Småland nu. Imorgon tror jag minsann jag ska dra med pojkvän och bror och gräva en tunnel, så som man gjorde som barn.

7 kommentarer:

Fitnesscoachen sa...

Haha, sumoböj är kanske inte snygg, men den är bra! Och utfall med benet på bänk, den ger garanterad träningsvärk. Trevlig kväll!!

Träningsglädje sa...

fasen vad snygg du är!

Mikkan sa...

Kul med garagegym, påminner om min boxningsträning i ungdomen hemma hos killkompisen. Skönt att slippa gymflärden ibland och bara get down and dirty! :)

Em Löfgren sa...

älskar ditt hemmagym!!
snacka om hardcore de ser ut =)

Löpning & Livet sa...

eller så har du smittats av mig och blivit lite värmländsk :)

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Ser ut som ett riktigt bra träningspass! Härliga studs i dina upphopp!

Så har du träningsvärk idag?

Annika sa...

Det ser hur härligt ut som helst, rått och hårt :) Det strålar om dig, så det måste vara ditt rätta element :)