torsdag 11 februari 2010

Corepuls, getostsallad, Balance

Onsdagen innehöll som vanligt sju timmars av personalmöte och handledning. Man är ganska mör i huvudet efter en sådan dag, och om man dessutom varit lika lat som mig igår och inte tagit med sig ordentliga mellanmål är energinivån i kroppen inte så hög den heller.

Det fick jag lida för de första minutrarna av Corepulsen, men lyckligtvis släppte det sedan och jag kunde njuta av de härligt tuffa övningarna. Vissa övningar som jag gör både inom cirkelträningen, corepulsen och armyn börjar redan kännas lite lättare. En minuts upphopp är inte längre döden, i alla fall inte i den farten jag tidigare gjort dem i. Dags att lägga in en högre växel alltså.



Efter passet var jag trött och nöjd, men då lägenheten ändå stod tom hemma sökte jag mig inte ditåt. Istället gick jag till ett mysigt café, köpte en gudomlig sallad med getost, soltorkad tomat och valnötter. Till den doppade jag nybakt bröd i en blandning av olivolja och salt. Mm.


Dryga timmen senare var jag tillbaka på gymmet och deltog i en BodyBalanceklass. Till min stora besvikelse körde instruktören den gamla releasen och jag märkte att jag är mäkta trött på den. Men balance är ändå balance och det blev ett bra pass till slut det också.

En stoor smootie med fil, banan och apelsin smakade väldigt gott hemma sen!

2 kommentarer:

Sofie RW sa...

Låter som ett bra recept detdär med träning - mat - träning. Så borde man leva jämt!

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Mycket träning och god mat låter det som! Härligt att du blivit starkare, kroppen är fantastisk!