lördag 30 januari 2010

Sweet!

Jag sitter på jobbet och har just inlett en så kallad långhelg. Jobb 09-22 idag, 09-24 + sovande jour imorgon och 6-11 på måndag. Det kan tyckas vara lite frusterande att inte kunna träna på så lång tid, men jag känner faktiskt inte så.

Igår återförenades jag nämligen med Jillian på gymmet. En veckas uppehåll från cirkelträningen och den kändes nästan lika tuff som på första passet. Illamåendet vände stundtals i halsen och jag fick ha starka motiverande samtal med mig själv för att fortsätta, speciellt under cirkel två, som var uppbygd såhär:

Utfall med bakre benet på bänk + axellyft framåt 2*20*2 (två varv, 20 reps per sida)
Utfall åt sidan + bicepscurl 2*20*2
Mountain Climbers 2*1 minut
Hopprep 2*1 minut
Omvänd planka 2*1 minut

Svettigt och jobbigt, men fantastiskt skönt när det var gjort. Efter den cirkeln rullade det på som det skulle och jag tog mig igenom programmet. Tack vare att jag stod ut sitter jag nu här nöjd på jobbet med en ljuv träningsvärk i benen och en rofylld känsla i kroppen.

Nu vilar jag tills på måndag, och då väntar en monsterutmaning.

Hoppas alla ni som är på Nike har fantastiska dagar, ser mycket fram emot att läsa om dem!

2 kommentarer:

carro sa...

Hujedamej vilka arbetstider!!! Bra att ha den diciplinen som du har då, och kör hemmaträning.

Susanna sa...

Carro - Ja de är inte så roliga, man är lite mör i huvudet framåt söndagskvällen...