onsdag 6 januari 2010

Man vill inte göra sig ovän med Jillian Michaels

Det var både bra och dåligt att vara mig idag. När jag vaknade imorse var jag ännu stelare än igår. Träningsvärken i benen hade tilltagit ordentligt. Dessutom var jag så törstig att jag tvingats upp två gånger på natten för att dricka - men på något magiskt sätt försvann träningsvärken under dagen och när jag steg in i gymmet kl 16 tänkte jag inte på den alls.

Dagens träningspass kändes inte lika spyjobbigt som det första. Det var mest bara riktigt riktigt roligt. Och i mountain climbers kunde jag stå ut i 45 sekunder jämfört med måndagens 30. Intressant hur snabbt man ställer om och ställer in sig på något nytt.

Även idag värmde jag upp i fem minuter innan cirkelträningen. När jag gjort cirkel 1,2,3 och 4 hade det redan gått en timme, så cirkel 5 gjorde jag bara ett varv av. Totalt blev det ändå 80 minuter med nedvarvning. Inte så konstigt att jag får extrem träningsvärk såhär i början kanske.

Jag tror att ni kan relatera till att jag inte vågar göra något som Jillian skulle kunna bli arg över, hon känns inte som en person man vill bråka med och därför vågar jag inte posta mer övningsbilder från hennes hemsida. Istället tänkte jag ibland fota vissa övningar jag gör och lägga ut dem här. På bilden nedan ser ni ett exempel av dagens äventyr, koncentrerad bicepscurl fast ståendes i fri jägarvila. Brände i benen...

Hade ingen hantel hemma så jag fick ta till en flaska till fotograferingen :)

Imorgon är det vilodag. Känns tråkigt, men jag gissar att jag kommer välkomna den när jag vaknar imorgon...

3 kommentarer:

Träningsglädje sa...

bra tänkt där med bilderna :)

Fitnesscoachen sa...

Jag önskar dig en härlig träningsvärk idag! ;)

Susanna sa...

Sara - Ja som sagt, man vill inte sno hennes bilder :D

Fitnesscoachen - Tack så mycket :) Den är inte så farlig än men jag tror att den kommer...