onsdag 13 januari 2010

Cirkelträning? Eller yoga? Eller...?

Igår hade jag vilodag och tillika jobbdag från 09-22. Dessvärre kändes det inte som en vilodag då arbetsuppgifterna var lite för många och stressen låg tät hela dagen. När jag kom hem på kvällen och började skriva av dagens cirkelpass slog hjärtat dubbelslag. Jag kände definitivt inte att kroppen fått tillräckligt med vila för att hoppa på cirkelträningen igen, och bokade in mig på ett yogapass istället.

Men så idag har jag fått ta det väldigt lugnt och utvecklat ett starkt sug efter "riktig" träning ändå. Så jag packade liksom ner allt jag behövde för hårdare träning i gymväskan och tänkte att om jag nu kände mig pigg och stark efter yogan kunde jag ju ta cirkelträningen efter det? Fast då skulle det ju bli så sent, och jag borde ju faktiskt ta det lite lugnare idag då kroppen känts sliten...

Mina problem fick sin lösning när jag på gymmet stötte ihop med en kompis. Hon skulle gå på premiärpasset av CorePuls. Jag tittade in i salen fastnade direkt. Varannan station funktionella coreövningar, varannan station kondition. Nästan som ett Jillianpass alltså, men med extra bålfokus. Helt perfekt!

Jag älskade passet. Mage och rygg tränades ordentligt och ansträngningsnivån var hög. Lite lägre än om jag hade cirkeltränat, och "bara" en timme. En bra kompromiss tror jag. Imorgon hoppas jag känna mig redo för the real stuff igen!

4 kommentarer:

Träningsglädje sa...

vilket gym gick det på? det är ju namn på en satsklass men upplägget låter inte så likt. jag är nyfiken!

Fitnesscoachen sa...

Jag tänkte precis detsamma, det låter som SATS klass, fast med ett annat upplägg.

Anna sa...

Låter grymt roligt!
Ibland löser det sig till det bästa!

Susanna sa...

Sara - På active wellness, det mindre gymmet där jag bor. Du får mer än gärna följa med någon gång! Som sagt konditonsövningar som hopprep, upphopp på bräda och burpees som blandades med funktionella övningar, som dips med benen på boll eller sådan där uppstigning från liggande med en kettlebell i ena armen.

Fitnesscoachen - Då borde jag kolla upp satsklassen så att jag kan jämföra :)

Anna - Ja det var superkul, speciellt då man hade en kompis med sig. Skönt när allt bara löser sig :)