torsdag 7 januari 2010

Inte som väntat

Nej, jag har faktiskt inte så mycket träningsvärk idag. Kanske skrämde jag bort min gamla träningsvärk med gårdagens pass, och kanske kommer gårdagens träningsvärk inte förrän imorgon. Hursomhelst är jag mer stel än öm idag.

Något som dock inte passerat obemärkt förbi är den där nästan förkylningsliknande-dagen-efter-ett-hårt-träningspasskänslan som jag (man?) får. Lite tyngre i lugnorna, lite täppt i näsan, lite ansträngd i halsen. Så nog tränade jag som jag skulle igår ändå, även fast jag inte kan undgå att vara lite besviken över den uteblivna träningsvärken.

Idag är det vilodag och jag jobbar hela dagen. När jag slutar vid 21 möter pojkvännen upp mig och vi ska promenera hem tillsammans. Efter att jag cyklat hem igår babblade jag på i evigheter om hur fantastiskt fint och stilla det är ute när hela staden är inbäddad i snö och det klart att man måste promenera tillsammas då!


Imorgon blir det heller ingen träning. Vi ska åka ned till Skåne för en privat och mindre rolig händelse. Dagen därpå lär bli mer lustfylld för då blir det dubbelträning. Friskis och Svettis i Höör har öppet hus och jag är inbokad på både Cirkelfys och Rockspinning. På det senare passet kommer jag att ha sällskap av både sambo och svärmor (som faktiskt varit med och byggt hela anläggningen). Ska bli riktigt kul! Har aldrig tränat cirkelfys där innan men hoppas på ett Jillianlikt pass. På lördag kväll berättar jag för er om det!

10 kommentarer:

Cissi sa...

Åh, där nere i trakterna bor min pojkvän, det är så fint där :)

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Cirkelfys låter kul, ser fram emot att höra mer om det!

Susanna sa...

Cissi - Ja verkligen. Fullt av underbara bokskogar!

Karin - Ja det ska bli jättekul! Alltid roligt att se om de hittar på någon ny spännande funktionell övning som man inte hört talas om innan.

Snorkkis sa...

Tänkte också på hur vackert det var när jag kom hem idag; snön riktigt gnistrade och såg ut som kristaller.

Slow-Eva sa...

Ja, det är verklige härligt nu med all snö!

Jag får verkligen hoppas att jag kan yoga för jag behöver ju stärkas upp överallt :)

Mikkan sa...

Oj, rockspinning låter härligt tungt!

God fortsättning önskar jag dig, 2010 lär bli grymt det också!

carro sa...

Köra spinning med svärmor. Cool!!! Spinningpass med rocktema brukar ju vara hur bra som helst. Kör hårt och ta det lugnt med svärmor:)

Marina sa...

Roligt att testa på nya pass! Önskar dig en bra helg & hård träning! :)

frida sa...

Oj först var det inga inglägg under julen sen nu när jag går in så har det rasslat till, skoj! Jillian vill man inte bråka med men vill man verkligen göra hennes program :)? Tror dem är sjukt jobbiga som du skriver men att springa så man själv spyr är imponerande från min sida, att lyckas pressa sig så mycket själv ute i löparspåret tyder på grym målmedvetenhet! Varvet satsar du på, jag är lite sugen på att köra det igen när jag läser om alla som tränar för det...

J sa...

Härlig bild!