måndag 11 januari 2010

Långa cirklar

Då var man ytterligare ett cirkelpass rikare. Eller starkare. Nu kände jag mig inte jättestark hela passet igenom, jag var stundtals lite sliten, men det var roligt ändå. Många av övningarna är riktigt roligt att göra och nyhetens behag ligger fortfarande kvar då det varje pass verkar dyka upp nya variationer på flera övningar. Idag gjorde jag hela passet minus en magövning och det blev då 5 min uppvärmning, 70 minuter cirkelträning och 5 min nedvarvning. På cirkelträningen hade jag 80% i medelpuls och 90% i maxpuls. Maffigt pass. Ska bli intressant att se hur mycket kortare tid samma pass tar om en månad när jag orkar göra saker snabbare.

Här nedan visas en av dagens övningar, en form av enbenta hammercurls med dopp i marken. Först blev jag lite irriterad över att bli trött i biceps fast jag bara hade 5 kiloshantlar men efter lite matte insåg jag att jag ju gjort 80 reps (2 cirklar gånger 20 repetitioner gånger två ben). Det blir visst några lyfta kilon. Hemma fick jag dock illustrera med flaskor, men jag vet att ni förstår poängen ändå.

Nu ska det lagas mat och parkeras i soffan!


8 kommentarer:

carro sa...

Du tränar å står i som vanligt ja...Härligt att läsa. Är nog bra för dina krämpor, typ vad och benhinnor att fokusera på lite annan träning en period. Vem vet, löpsuget kanske kommer tillbaka när kölden släpper.
:D

Snorkkis sa...

Verkar ha varit riktigt effektivt med så hög puls också! Hoppas armarna hänger kvar :)

Erika sa...

Har nog inte förstått om det här är något du kör själv eller om det är ett pass på gymmet?!? Bra jobbat hursom! =)

Såg igår att spinningskorna ligger hemma i en påse, påminn mig när vi ska ses nästa gång så ska du få dom!

Had bra vännen!

Lotta sa...

Duktigt att köra så mycket "cirklar"!! Och attans vad mycket starkare du kommer att bli!! :)

Ebba sa...

Cirkelpass verkar kul =)

Cissi sa...

Vad motiverad och inspirerad man blir av din blogg! Här ska jag läsa flera gånger :)

PS, maten var VÄLDIGT god ;p

Anna Vestis sa...

tjohoo. ja här var det härlig energi! :) kämpa på !

Susanna sa...

Carro - Tack så mycket! Ja det känns väldigt bra faktiskt. Dels att stärka upp hela kroppen på en gång såhär, och också för att få ett mentalt break från löpningen.

Snorkkis - Haha, ibland är det knappt alltså! Speciellt axlarna är utsatta, men vad gör det, axelmuskler är fint :)

Erika - Jag kör det själv, enligt ett program jag skriver av från en sida på internet. Väldigt roligt. Men man kan ju såklart göra det i grupp också, du andrea och jag kan ju stå på rad och köra det någon dag, då skulle vi nog bli uttittade :D

Ja just det, det vore nice med dem. Vi måste samordna något snart, synd att det är så himla svårt att få ihop något bara! Stor kram!

Lotta - Ja så ansträngande som det är så borde det ge fina resultat. Ska bli mycket spännande!

Ebba - Jag älskar dem! Explosivt så man får ta ut sig men med så mycket ombyte att man varken tröttnar eller blir för trött i någon övning.

Cissi - Så roligt, tack så mycket!!

Anna - Oj har du hittat hit, vad roligt! Tack så mycket :)