måndag 18 januari 2010

Fokusbyte med raw food som snabbmat

Nu ska vi se här, hur man kan tänka för att inte fokusera på det negativa i de sämre episoderna av dagen.

Jag hade bara lite spänningshuvudvärk när jag vaknade imorse.

Att jag fick vänta i över en timme hos läkaren gav mig tid sitta och "bara vara".

Att tidsplanen sprack pga ovanstående och jag missade sista cirkeln i dagens träning var kanske bara bra för kroppen, det blev trots allt 60 minuters ren cirkelträning i alla fall.

Att jag sedan inte hann äta lunch innan besöket hos naprapaten ledde till att jag köpte med mig en fantastisk raw food lunch från Dahls.

***

Igår jobbade jag men passade på att gå till och från jobbet samt ta ett par extrasvängar. Morgonjoggen ställdes in och jag sov istället hela elva timmar vilket var superhärligt. Söndagens konditionsträning blev alltså till promenerande, en timme, men det fick bli tillräckligt under omständigheterna.

Idag var jag jätteladdad inför cirkelträningen. Det är så galet kul! Synd att jag inte hann köra alla övningar, men om någon dag är det ju dags igen. Så roligt det är! Nytt för idag var jägarvila mot vägg. Jillian ville att man skulle försöka stå 2*1 minuter. Efter otaliga benövningar var jag lite osäker på hur det skulle gå, jag har nog faktiskt aldrig testat innan.

Känslan var väldigt överraskande. De första 15 sekunderna var halvjobbiga, de följande 15 svinjobbiga, låren brände och jag undrade vad som hände, i nästa 15 började smärtan avta men benen istället skaka och under de sista 15 skakade benen okontrollerbart men det kändes knappt jobbigt längre. Märkligt!

Jag besökte även min naprapat idag för första gången på ett halvår. Statistiken talar för sig själv där, ibland var jag tvungen att gå dit med bara några veckors mellanrum, jag har blivit så mycket bättre i ryggen! Jag fick massa beröm och uppmanades att fortsätta med allt precis som jag gör eftersom det funkar så bra.


Slutligen måste jag få berätta lite om lunchen. Nötfyllda tomater till huvudrätt och morotspaj med cashewgrädde till efterätt. Huvudrätten var mycket god och mycket matig. Jag köpte till efterrätt då jag trodde att man knappt blev mätt på raw food utan den men det var visst fel. Efterrätten var kanske lite väl söt och smakade liksom blommigt, men var annars ett mästerverk den också. Det enda negativa med det hela var priset, 115 kronor för hela kalaset. Men det är väl bara att köpa på, priset lär sjuka när rätterna blir vanligare. Hursomhelst ett mycket roligt initiativ av Dahls!

Såhär söt blev förresten min sambo i den helt fantastiska jackan som jag vann åt honom hos Sara för någon vecka sedan. Det är en superlyxig jacka, vi satt i nästan en kvart igår och kollade igenom alla funktioner och detaljer. Tack så mycket!!
(Ja, han ville vara "bloggnördig" och gör typ en sidechest :) )

7 kommentarer:

carro sa...

Tack för tipset. Om maten alltså. Det är dax att det startar lite fler matställen i den här stan som kan erbjuda lunchmat med kvalitet. Tycker att det finns alldeled för få. Men oj, va dyrt...
Skönt att ryggen är bättre för dig. Kul att läsa:)

Sofie RW sa...

Vad bra inställning att se det positiva i saker som inte blir som man tänkt. Det tänket ska jag också försöka mig på!

Susanna sa...

Carro - Det var så lite så. Det var förresten på Dahls vid nordstan, de har massa fräscha smooties också :)
Yes, alltid lika uppfriskande att gå till Patrik, han är spännande att lyssna på, haha.

Sofie - Ja, det är lätt att gå ner sig i alla saker som inte blir som man tänkt sig annars, och nu hade jag redan haft ett par dåliga dagar så jag försökte bestämma mig för att sluta vara låg för det och kämpa med att se det positiva. Inte alltid så lätt dock :)

Löpning & Livet sa...

du är ju så klok kopmis! jag ska börja tänka lite mer sådär. jag startar nu på direkten! :)

Susanna sa...

Andréa - Haha, tack! :)

Ebba sa...

Åh, ser ju mumsigt ut =) Maten alltså, haha. ;P

Annika sa...

Vilken superinställning! Mycket positivt att läsa! :)