fredag 22 januari 2010

Cirkelträningspass, linser och skidor

Jag har dessvärre inte speciellt mycket tid över till datron idag, inatt åker vi nämligen norrut på semester. Min livs första skidresa och jag oroar mig en aning för att dö i de livsfarliga backarna. Nej, jag har aldrig stått på ett par skidor tidigare. Folk i min närhet försöker lugna mig med att jag har goda förutsättningar med starka ben och bra balans, men vad gör det när man inte förstår hur man ska svänga...?

Nytt underställ från Everest. Tröjan är supersöt med fina mönster!

Nej men det kommer säkert att gå bra. Planen är att åka utför de flesta dagar men också att hyra längdskidor någon gång. Tror att jag kommer älska längdskidsupplevelsen. Om ni erfarna skidåkare där ute har något tips till mig angående skidåkningen mottages dessa tacksamt.

I övrigt har jag fortsatt med cirkelträningen och är fortfarande lika kär i den. Efter resan när tid finns tänkte jag skriva ut exempel på ett helt program här, men hittills får ni hålla till godo med en mördarövning, Surrenders.

Sorry för kassa bilder, hade inte tillgång till kameraman idag...

Utgångsläge är stående grundposition men med hantlar sträckta över huvudet. Armarna behålls sträckta genom hela övningen. Rörelsen sker genom att man sänker ena benet bakåt i ett utfallssteg och sätter knäet i marken. Därefter drar man in det andra benet så att man står på knä. Fram med benet man började med igen i ett utfallssteg, lyft upp till stående igen. Samma ben leder övningen igenom. Svinjobbigt men grymt effektivt!


Slutligen vill jag bara dela med mig av min nyfunna kärlek till röda linser. Man kan ju ha linser i och till allt! Röda linser är så smakneutrala att man kan få dem att passa in i nästan vilken maträtt som helst. Perfekt att slänga ner i potatis och purjolökssoppan, att dryga ut köttfärsen med, eller som jag gjorde igår, som ett tillbehör till en vegetarisk rätt med lite för lite protein.

Nu hörs vi inte på en vecka så jag önskar er en härlig vecka fylld av röda linser!

3 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Snyggo! Jag SER det där vi pratade om när vi gick till frukosten, grymt snyggt!

Kommer gå bra med skidorna, gör som jag sa bara :)

Marina sa...

Röda linser är gott! Lycka till i backarna! :)

Ebba sa...

Snygg tröja =) Har en likadan fast rosa ;P

Ha en kul semester nu!!