tisdag 19 januari 2010

Träning och jobb

Jag hade en mycket ambitiös plan för dagen. Då jag jobbar 09-22 idag och 09 - 24 + sovande jour på onsdag var jag på väg att skriva in både dagen och morgondagen som vilodagar. Inget fel med det egentligen, men då jag vilade tre dagar i rad i helgen var jag inte helt nöjd utan ville kunna klämma in lite härlig träning ändå.

Efter lite kalkylerande igårkväll insåg jag att jag faktiskt skulle hinna med ett snabbt cirkelträningspass innan jobbet utan att gå upp alltför tidigt. Hur det skulle gå att träna såpass hårt så tidigt återstod dock att se.

Med gröten precis uppäten (ja, Andréa, jag åt först! Haha.) klev jag in i gymmet. Jag kan inte säga annat än att början av passet var ganska segt, men så hade jag strategiskt lagt lite lättare övningar i början av passet också. Mitt i då utfallen i kombination med armövningar avlöste varandra rann svetten nedför pannan och pulsen slog härligt hårt. Då allt visst tar lite längre tid än man tror på morgonen hann jag bara med 45 minuters cirkelträning, men det var nog en lite lagom start.

Skönt att bevisa för mig själv att det faktiskt går att träna fast man jobbar hela dagen, och mycket mycket skönt att sitta här på jobbet och fortfarande känna att låren bränner till då och då.

Frog kicks bränner härligt i nedre delen av ryggen men hur gör man egentligen för att andas när man kör dem? Tappar andan hela tiden och det gör dem väldigt svåra...

2 kommentarer:

Fitnesscoachen sa...

Härligt att du lyckades klämma in lite träning, det brukar göra att de långa arbetsdagarna känns lite mindre jobbiga. :) När ska du komma och testa kettlebells hos mig?

Marina sa...

Bra jobbat tjejen! För mig tar det på något sätt emot att börja träna innan kl. 9 (psykiskt?) men har faktiskt funderingar på att köra spinning kl. 7.00 nu några gånger i vår. Får se hur det går... ;) Ha det så bra på jobbet!