fredag 29 januari 2010

Fjällresa

Tillbaka från en underbar vecka i fjällen, och vad passar bättre än att gestalta den med en bildbomb?



Färdigutrustad och jättenervös inför första åken...

Inte direkt små backar heller, men jag överlevde faktiskt!

En av de mäktigaste upplevelserna på resan var vyerna. Jag har aldrig varit så långt upp i landet innan och blev helt betagen av fjällen. Så vackert!

Mysigast var att åka liftar mellan olika anläggningar, bara glida fram och njuta av utsikten.

Lätt irriterande var det att mina skidovana lår fylldes av mjölksyra efter bara någon minuts åkande. Hallå låren, så farligt var det väl inte? Tydligen inte, för när liften var sönder och vi fick klättra upp för ett freaking berg var mjölksyran i låren knappt märkbar. Konstigt det där.

Noggrann planering för att undvika röda och svarta backar.

Något annat mycket härligt var att få leka i snön (mer bilder på det kommer). Så underbart att pulsa ut i meterhög snö och bara fjanta runt, rulla, hoppa och brottas. Livskvalité!


Vi besökte såklart After Ski också, och lyckan var total när vi upptäckte ett lekland även där.

Ladda, ladda, men för vad...?

Sumobrottning! Galet svettigt, halt, intensivt och glädjefyllt.

Pustar ut, helt genomsvettiga, men som synes också helt överlyckliga. En upplevelse (speciellt rolig efter några glas vin!)


Vätskepåfyllningen var såklart viktig under veckan. Jag hade med min Camelback fylld med vatten, smidigt.

Och då det var ont om tid innan after skin började kunde man slå två flugor i en smäll, stretcha vaderna och dricka vin samtidigt!

Värmande kaffedrinkar.



På morgonen intogs obligatorisk grötfrukost. Själv kittade jag min med hackad mandel, gojibär, mullbär och äppelmos.




En vecka med vänner, skidåkning, naturupplevelser, lekar, vin och mjölksyra - blir det bättre?

Nu väntar lite uppackning, därefter ett Jillianpass (som jag har längtat!) och slutligen myskväll med Andréa.

9 kommentarer:

Anna sa...

ÅH! Härliga bilder! Nu längtar jag upp!

House Of .... sa...

inte för att utseende har så mkt betydelse, men jäklar vad söt du är =)

Ser ut som du haft det jättemysigt, man blir ju lagom avundsjuk =)

kram!

Träningsglädje sa...

fina bilder och jaaaa visst är det vackert där uppe! (och jag håller med om att du är söt)

Löpning & Livet sa...

Jag vill också testa sån där sumodräkt! verkar ju skitkul :) Skidor vill jag också åka och hoppas på att jag hunnit bli rik till nästa år :)

ses ikväll!

Sofie RW sa...

Oj så fina bilder. Och sådant sug att åka till fjällen man fick. Ni ser verkligen ut att ha haft det alldeles underbart. Ha en mysig mys-kväll!

Lotta sa...

Vilken härlig vecka!! Underbart!!

Marina sa...

Jättehärliga foto!

Miss Agda sa...

Ni verkar ha haft det underbart mysigt och superroligt!!!! KUL!

Susanna sa...

Anna - Ja det förstår jag, det är så vackert där uppe!

Ingela - Tack så mycket snälla du, jag blir helt rörd :)

Sara - Jaa, fast jag fattar fortfarande inte hur galningar (antar att du inkluderas där) vågar åka i de riktigt branta backarna!

Andréa - Så galet roligt det var, särskilt när man var lite halvfull :) Nästa år kommer vi vara rika båda två ;)

Sofie - Tack! Ja det var helt underbart faktiskt, så mycket mer än man kunnat hoppas på när man egentligen inte visste något om hur en fjällsemester ser ut...

Lotta - Indeed. Längtar såklart dit igen :)

Marina - Ja, det var så fint, kul att ha med kameran och föreviga.

Miss Agda - Tack, ja det hade vi verkligen :D