tisdag 7 april 2009

Yoga, Afro och S-Core

Idag steg jag upp tidigt för att lyckas klämma in ett yogapass i mitt hektiska veckoschema. Eftersom jag är timvikarie och kan välja lite vilka pass jag jobbar och inte jobbar, har jag valt att jobba mycket nu innan påsk för att kunna vara ledig några dagar över helgen.

Yoga
Dagens yoga var intensiv och smärtsam. Intensiv eftersom vi gång på gång gjorde olika solhälsningar följda av diverse varianter av triangelposer, och smärtsam eftersom mina ben var allt annat än mjuka och följsamma. Triangelposerna känns bra och lösgörande för ryggen, antagligen extra bra för ryggar som min, som tenderar att låsa sig.


Halvmåne - en utveckling av triangelposen

Gym nummer två
Strax innan lunch vandrade jag för tredje gången in på Sportlife Ullevi. På de två första besöken har mitt enda ärende dit varit att flytta över mitt träningskort, men det har inte fungerat eftersom den nyöppnade anläggningen inte fått dit rätt utrustning. Idag hade de visst det, men lyckades inte med konstycket ändå. Inte heller fanns det några gratisprover så som hemsidan lovade invigningsdagen till ära. Inget bra första intryck. Idag tränade jag dock pass samtidigt som jag var där; det är en väldigt fin anläggning och det är fräscht att allt är nytt.

Afro
Afro är roligt! Jag gillar hur man rör kroppen på alla möjliga sätt och jag gillar instruktören som höll i passet. Det var nog bra för mig att det bara rörde sig om 30 minuter idag för mina ben skrek på mig varje gång jag skulle böja dem. Svettig hann jag bli ändå :)

S-Core
Dagen sista träningspass var ett av Sportlife förkoreograferat core-pass. Det var ett ok pass, förvisso bara en rygglåt, och många övningar var desamma som sist jag körde S-core för ett halvår sedan, men musiken var bra och mattorna helt nya (intressant omväxling med mattor som inte stinker). Skulle jag gå några gånger skulle jag nog tröttna ganska snabbt, och jag måste säga att jag gillar bollövningar bra mycket mer än mattövningar. Hursomhelst innehöll passet ett par magövningar jag inte kört på ett tag så jag hoppas på god träningsvärk imorgon!

4 kommentarer:

msjulia sa...

Yo bitch, sluta gnälla på min arbetsgivare...;)


Hehehe...

Susanna sa...

Haha, åk dit och ställ dig i repan och gör ett bättre jobb istället!

Cizzi sa...

Bollövningar är toppen =)

Susanna sa...

Cizzi - Ja, jag älska dem! Och så går de att variera i oändlighet!