måndag 6 april 2009

På motvilliga ben

... tog jag mig de 113 trappstegen från gymmet upp till min lägenhet. Andréa och jag tränade nämligen ben och rumpa ihop idag. Det var roligt att ha sällskap på styrketräningen, särskilt då vi gjorde en hel del funktionella varianter av övningar. Det är roligt att ha någon att skratta med när balansbollen nästan fäller en...

Vi fick till ett riktigt pulshöjande träningspass som med all sannolikhet kommer få mig att ta emot med armarna när jag ska sätta mig de närmaste dagarna. Roligast hade vi dock i slutet när vi gav oss in i stretchrummet. Det var den mest oseriösa stretch jag någonsin åstadkommit. Vi bara pratade och stretchade lite slentrianmässigt utan att riktigt komma ihåg vilket ben vi börjat med eller vilka muskler vi töjt ut. Allt kulminerade i en härlig skrattexplosion när Andréa plötsligt lägger sig såhär


med rumpan i vädret och oberört upplyser om att ställningen heter "Happy Baby Pose". Så sött!

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Hahaha.. men du glömde säga att vi stod på huvudet också :)

Susanna sa...

jag tyckte det fick räcka med den beskrivningen över hur sjukt oseriös stretchen var :D