fredag 3 april 2009

Återhämtningsspinning

Igår kväll gick jag på ett spinningpass med en hjärna inställd på att köra tungt. Min träningsplan just nu består i 3 konditionspass och 2 styrkepass i veckan samt gärna ett yogapass därtill. När jag tränar såpass "lite" kan jag köra konditionspassen relativt hårt.

60 minuter spinning var planen igår. Men då instruktören i låt nummer tre bad oss hitta mjölksyra och 85% av maxpuls (lite tidigt i passet va?) var min kropp inte alls med på noterna. Jag hade svårt att ens få upp pulsen över 75%... Jag antar att även fast hjärnan var hungrig på tuff träning kanske kroppen ändå inte riktigt återhämtat sig från tisdagens intensiva armypass. Efter ett par lama försök att pressa pulsen förlikade jag mig med tanken på att revidera till ett återhämtningspass, och körde sedan resten av timmen i ett behagligt pulsspann. Det var faktiskt skönt det också.

Tid: 52 minuter
Medelpuls: 74%
Maxpuls: 83%

Ps. Senare ikväll kommer tips på hur man blir starkare och snyggare om man någon gång i livet blir inlåst i en 3*3 meter stor isoleringscell...

6 kommentarer:

Cizzi sa...

Undrar vad syftet var med den snabba höjningen? Jag ger tummen ner.

Susanna sa...

Jag med :(

Löpning & Livet sa...

Hm.. efter allt du berättade låter det verkligen inte bra! gick vi verkligen samma utbildning liksom..

Susanna sa...

Andréa - Nej det känns verkligen inte så! Undrar hur det ska gå imorgon (jag vet, vi måste gå på ett sådant pass ihop snart, sitta jämte varandra och le konspiratoriskt mot varandra hela tiden, haha).

Anonym sa...

Mjölksyra i låt 3? Det låter sannerligen tufft, fast om låt 1 och 2 är väldigtvädigt långa (för det skriver du ju inget om) är det ju en annan sak. Men jag antar att det är två radiohits ala 3 min och sedan pang på. Kanske lite väl hård början? Jag tycker att det är intressant när "ni" är kritiska och granskar instruktörerna. Du får gärna granska mig och komma med synpunkter. Jag vill bli bättre! City på tisdag :)?

Susanna sa...

River - Nej de var korta tyvärr, så det var cirka 7 minuter in i passet som vi skulle upp dit. Ganska konstigt, men det var dessvärre ännu fler konstiga saker på det där passet. Som en exremt tung sittande backe följt av snabba spurter i stående position 2 eller vad den heter, när man liksom springer i luften. Inte så smart.

Men du, det är helt sjukt, de senaste månaderna, eller halvåret nästan, sedan jag fattade att du hade ett kul pass där på tisdagar, har jag varit ledig en eller två tisdagskvällar. Av någon anledning jobbar jag ALLTID på tisdagskvällar. Men, håller iof på att byta jobb nu så det kanske ändras. Vill verkligen gå på ditt pass!