tisdag 28 april 2009

Utseendefixerad yoga

Kvällens yogapass föll mig inte riktigt i smaken. Det är svårt att komma in i en yogalik sinnesstämning när instruktören har en halvt genomskinlig top på sig, med en vit spets-bh under. Ja, det är bekvämt att se på en instruktör som är snygg, men det där passade inte riktigt in på gymmet...

Själva klassen var helt vanlig yoga, med alla de vanliga poserna, men med små pauser emellan. Jag vill hellre att yogan flyter på utan stopp så att jag kommer in i ett flöde där kroppen rör sig utan att jag riktigt hinner tänka på något annat än att positionera min kropp rätt. Ingen klass jag kommer besöka igen alltså.

Nu är det drygt tio timmar kvar tills jag ska träna core, ytterligare några timmar tills jag påbörjar jag en 26 veckor lång resa. Stay tuned!

3 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Nä.. låter inge vidare..

Först undrade jag vad det var för resa du skulle göra, men kom på vad det var :)

Sara sa...

spännande med resor. oavsett om de går utanför landsgränser eller i en själv.

Susanna sa...

Andréa - Nej, jag ska berätta allt om passet sen.

Sara - Ja det ska bli mycket spännande. Både resan och målet :)