tisdag 1 april 2008

Seg morgon, kumminbröd till kvällen

Idag gick det sakta "fram" på Crosstrainern! Sov dåligt inatt också, så jag var inte jättepeppad att hoppa på CT:n, men ville få det gjort. Och det gick, men sakta. Hade väldigt låg medelpuls och kände mig allmänt oengagerad. Att programmet "Work out" var långt ifrån lika medryckande som "Grey's Anatomy" är gjorde inte saken bättre, och heller inte gårdagens benpass. Men, jag tog mig igenom de 40 minutrarna och därefter inleddes ett dygns vila.

Idag har jag suttit med uppsatsen hela dagen och det känns bra. Väldigt härligt att kunna disponera över sin egen tid. Ikväll blir det städning, och det är verkligen behövligt! Efter att lägenheten är fin och jag följaktligen är lugn i sinnet igen (blir lite stressad då det är stökigt) ska jag ställa mig och baka bröd. Härlig avkoppling! Tänkte låna det här receptet från Felicitas för det ser väldigt gott ut. Mannen har dock efterfrågat bröd med kummin i, så jag ska tillsätta det, men har ingen aning om hur mycket man ska ha i... Någon som vet?

2 kommentarer:

Felicitas sa...

Jag hade börjat med 1 msk och sett om det blev tillräckligt för mannen.. Annars hade jag haft i mer nästa gång! :)

Susanna sa...

Haha, ja vi får se om han blir nöjd. Nu hade han i och för sig glömt bort att köpa det idag, så det får testas imorgon, haha :)