tisdag 22 april 2008

Ny färg + äggvarning


Det blev en ny färg på frukosten idag. Hallonen var slut :) Gott gott, men framförallt - jag är så j*vla glad, för jag har kommit på vad som funkar för min mage nu. Äggen var boven! Jag har under ett drygt halvår haft väldiga problem med att magen svullnat och gjort ont och det blev inte läkarvetenskapen utan en Body som erbjöd lösningen. Jag gick på otaliga läkarbesök och testades för diverse allergier utan resultat. Men, i Carina Isakssons frågespalt i ett Bodynummer väcktes en fundering. Carina lade upp ett kostprogram för en läsare som innehöll ägg, men påpekade samtidigt att vissa kan bli överkänsliga för denna livsmedelsgrupp, om man äter dem länge eller ofta. Då var det bara att sluta äta ägg i några månader så brukade besvären försvinna.

Ops, oj, ok... Jag har ju ätit minst två ägg till frukost i princip varje dag i flera år! Det är ju det smidigaste och billigaste sättet att få i sig protein på morgonen... Alltså var rådet absolut värt att testa, och efter en dryg vecka var mina besvär nästan helt försvunna. Magen svullnar fortfarande ibland, men antagligen mest eftersom jag är överförtjust i att äta alla fullkorsprodukter som finns. Men 95% av besvären - borta! Så oerhört skönt! Tänk vad lite icke empirisk vetenskap kan göra!

BodyCombat
Åh igår var det alltså äntligen dags. Det var så kul och det var så jobbigt! Två månaders Combatuppehåll känns i triceps, axlar och i hela ryggen. Underbart :) Det var ett riktigt roligt program och varenda låt var jobbig. Nu blev jag lite förvirrad för jag tror instruktören bytt ut ett par låtar, för nedvarvningen var till exempel inte den omtalade "No one". Men det var fantastiskt och det var massvis med sparkar, och hopp och slag och glädje. Foten gjorde inte ont heller. Yay!! Instruktören på måndagar är fantastiskt snygg, så man blir helt inspirerad av att se henne stå och slåss. Man vill ju också bli sån! Och eftersom jag envisas med att stå längst fram, trots mitt uppehåll, var jag ju tvungen att ta i så hårt jag kunde i varje slag, sparka högst, ha högst knän och så vidare. Tur att man är tävlingsmänniska ;)
När passet var slut funderade jag allvarligt på att lägga mig en stund på gymmet, för tanken på att orka cykla hem fanns knappt. Men jag tog mig hem till sist, om än otroligt sakta. Sedan fick jag ligga i soffan och varva vatten och mat, för jag var helt slut, och mådde lite illa. Men det var det värt. Det är så skönt att få träna hårt igen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att jag hittade din blogg! Tack för kommentaren. Jag länkar til ldig, säg till om du har någonting emot det.

Anonym sa...

Låter som en superutmaning! Härligt jobb!

Jag ska f.ö. också länka din blogg. :)

Anonym sa...

Jag svarade på din jättehärliga kommentar (tack!) alldeles nyss. Beskrev också hur du gör för att lägga in länkar i din blogg. ;)

Anonym sa...

Så..när kommer du till skövde och kör ett av mina BC pass? Där kan jag lova att instruktören är en heting...;)

Sofy sa...

Yeah!