torsdag 3 april 2008

Utmaningar tack vare er!

När jag läser andras träningsbloggar blir jag alltid sugen på att testa att träna det som skribenten tränar. Springer någon vill jag springa, simmar någon vill jag simma. Det som smittar av sig mest är dock alla era utmaningar! Det är väldigt inspirerande att läsa om hur ni ständigt ökar vikter eller minskar tider, och det har fått mig att tänka till över hur jag utmanar mig själv.

För det första är jag grymt sugen på att testa att springa en mil. Jag är ingen löpare nämligen. Som mest har jag sprungit 6 kilometer. Är väldigt taggad på att testa det, men får tyvärr inte än för min fot. Men så snart jag kan ska jag testa! Och sedan pressa ner tiden :)

Igår gjorde jag dock en annan utmaning, en Crosstrainerutmaning. Tänkte förbereda mig lite för att springa länge, och crosstrainern är det enda motionsredskap jag egentligen får använda för tillfället.

Hela 80 minuter blev det, vilket är 20 fler än tidigare. Jag tycker det är långtråkigt och alltså mentalt jobbigt att träna länge då man står inne och det inte rör sig om peppande gruppträning. Det var segt i mitten, men efter att mitten passerats och jag kunde börja räkna ner minutrarna istället gick det lättare. Efteråt var jag mycket stolt :) Nästa vecka ska jag testa att träna framför en film eller något som verkligen fånga min uppmärksamhet, och siktar på att i alla fall få till 90 minuter med samma puls.

80 min, 149/168

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Ojojoj hur stod du ut så länge? :) Själv klarar jag max 10 min, redan efter några sekunder är jag uttråkad :) En gång pinade jag mig i 30, men det gör jag nog inte om frivilligt, jag hatar crosstrainers!! =)

Anonym sa...

det är så härligt att inspireras av andra bloggare, det håller jag verkligen med om :) blir alltid peppad och glad när någon klarar något. :)