måndag 14 april 2008

Träna mage för ryggens skull


I morse smög jag upp på Crosstrainern och körde 40 minuters kardio framför Grey's Anatomy. Jag blir verkligen fängslad av den serien, så det är perfekt för att slippa tristess. Därefter satt jag och knåpade med mina enkäter till c-uppsatsen. Dessa ska delas ut på en högstadieskola imorgon bitti. Det ska bli väldigt spännande!

Vid lunch cyklade jag till gymmet för ett Core pass. Jag har insett att jag är ganska svag i magmuskulaturen, och det är ju inte så smart att vara då jag har problem med ryggen. S-core som det heter på mitt gym var väldigt rolig, med många roliga variationer av vanliga övningar. En situpsövning för raka och sneda magmuskler kallades "röra om i grytan" och man låtsades hålla en gigantisk slev som sedan skulle föras i en cirkel från ena sidan av magen, över benen och till andra sidan av magen. Riktigt kul faktiskt! Det var många övningar som jag tyckte var riktigt jobbiga, så det kändes bra att jobba på det.

Under eftermiddagen reste jag till Småland, för det är här enkätundersökningen ska utföras. Dessutom ska jag jobba några timmar på fabriken imorgon, och på kvällen tänkte jag testa min fot lite med en löprunda.

Jag har varit dålig med träningssummeringarna, så här kommer de för två veckor:

Vecka 14
Måndag: Styrka ben
Tisdag: Morgon - CT 40 min 120/150
Onsdag: CT 80 min 149/161
Torsdag: Styrka armar + Cykel 35 min
Fredag: Styrka rygg + Intervaller
Lördag: Vila
Söndag: Lågintensiv vardagsmotion (vedarbete) 3 h

Vecka 15
Måndag: Lågintensiv vardagsmotion (vedarbete) 2,5 h + ladugårdsarbete 60 min
Tisdag: Cykel 65 min 162/193
Onsdag: Cykel 58 min 156/193
Torsdag: Vila
Fredag: Styrka ben + Cykel 55 min 143/185 (för båda passen ihop)
Lördag: Vila
Söndag: Vila

1 kommentar:

Löpning & Livet sa...

Jo greys är ju helt sjukt bra :)