måndag 21 april 2008

Det luktar underbart!

Titta vad jag har i ugnen...

Åh det luktar så gott. SYND att man inte kan äta bröd i obegränsade mängder, då skulle jag äta bröd morgon, lunch och middag. Mm. Tyvärr verkar det dock som att min kropp har bestämt sig för att lagra allt bröd jag äter som fett på min kropp. Så brödet är till pojkvännen. Jag tycker dock det är väldigt kul och rogivande att baka, så jag fixar det åt honom. Dessutom är det inte mycket som slår lukten av nybakt bröd :)

Receptet är en modifikation av Felicitas mörka bröd. Mina ändringar bestod bland annat i att halvera sirapsmängden, samt att byta ut de mjölsorter jag inte hade hemma till de som stod i skafferiet. Dessutom lade jag till 3 matskedar kummin. Mannen har dille på det nämligen, så jag hällde i massor, hehe.

Body Combat
I eftermiddag ska jag på BodyCombat. Som jag har längtat! Har inte kunnat träna det på över två månader och har således en fräsh release att se fram emot. Foten verkade klara gårdagens steppass riktigt bra, så jag hoppas att sparkarna går hem också. Det ska bli så kul med lite medryckande och rolig konditionsträning! Har tröttnat lite på Crosstrainers nu nämligen...

Socker
På söndag får jag äta socker igen. Då är det 32 dagar sedan jag sist åt. Det har gått bra, men jag har varit sugen ibland. Tur att jag får äta 86% choklad i alla fall :) En vecka senare, på Blogger Bootcamp, kommer jag antagligen att beställa in någon efterrätt. Det borde ju rimligen inte fastna... Efter det är planen att skära ner rejält på kolhydraterna, och samtidigt öka lite på fettet. Inställning jag haft under våren att minska fettet och isället tillåta mig äta lite fler kolhydrater har inte uppskattats alls. Eller jo, det har den ju - kroppen är ju skitnöjd för den vet att jag inte kommer att svälta ihjäl i första taget om man säger så, haha. Jag kan dock nöjt konstatera att jag byggt en hel del muskler under denna perioden, men nu ska jag se till att få fram dem också...

Så, det var lite planer det, nu är det strax lunch. Flygande Jakob med sallad. Mm.

4 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Gott med hembakat bröd, måste nog ta en bakdag snart! Såg föresten att vi ska bo ihop på bbc, trevligt! :)

Sofy sa...

Bra plan det låter som!
Jag hade faktiskt tänkt mig något liknande. Nu får jag inspiration att faktiskt genomföra det också. Tack!

kram

Anonym sa...

Härligt med nybakat bröd! Blev nästan lite hungrig nu =)!

Slow-Eva sa...

Jag älskar också bröd! Och att baka kakor och grejer. Men jag vill helst inte äta upp allt självså att ge bort är bra och uppsakttat :)