onsdag 2 april 2008

Spikmatta beställd

Nu har jag beställt en sådan här spikmatta. Eller plastmatta :) Jag såg ett, i och för sig lite för positivt, reportage om den i Amelia för några veckor sedan, och blev nyfiken på den. Jag har ganksa mycket problem med min rygg, den antingen låser sig eller hoppar lite som den vill, vilket medför att jag ofta är stel och trött i ryggmusklerna. När ryggen inte ligger som den ska får jag dessutom värk i nacke och huvud som följd av all konstig belastning. Nu hoppas jag på att spikmattan ska erbjuda lite lindring och avslappning till mina trötta muskler.

Mattan ska bland annat:
  • Öka blodcirkulation och syreupptagning
  • Minska muskelspänningar (och därmed öka utsöndringen av endorfiner, det låter ju inte fel...)
  • Minska sömnbesvär
Tydligen blir man helt avslappnad och lite trött vid användning, vilket också passar mig bra nu då jag sover jämte en snarkis :)

Jag återkommer med rapport när det leverats, vilket ska vara om cirka en vecka.

2 kommentarer:

Sofy sa...

Nej nu blir jag alldeles mörkrädd!!!!

Hallå...det där var ju MIN grej. Jag läste reportaget, funderade, funderade. har sagt otaliga gånger till prinsen, jag ska nog tamejtusan slå till på en sån där spikmatta, funkar det så funkar det och då är det ju toppen! (min rygg krånglar sedan en fet crasch i störtloppet på junior NM i norge 2003)Flera gånger har jag tänkt det, nub var det ju rätt länge sen artikeln var i amelia, men jag har liksom inte kommit till skott!

Det här är ju mer än perfekt. Du får prova, recensera och återkomma till mig helt enkelt!!! Sus, Du är tamejtusan också min idol!!! (skrev det till orka mera i morse... att hon var min idol altså ha, ha...)

Anonym sa...

Tycker den funkar bra men jag köpte den Svenska spikmattan den är lite större spikar så man får bättre effekt

http://www.swehealth.se