torsdag 19 november 2009

Lussekatter, klänningar och regn

Säsongens första lussekatt avnjöts ihop med sambon efter några ärenden på stan. Så gott!! Efter fikan kände jag får att snabbkolla lite i klädaffärer och råkade prova lite också. Aldrig bra. Eller jo, å ena sidan fick jag roa mig lite genom att prova en söt klänning med axelvaddar, och å andra sidan köpte jag en ganska billig klänning.

Den med axelvaddarna

Den jag köpte

Hur har det tränats idag då? Jo idag är sista dagen den här veckan som jag tränar. Tidigt imorgon bitti går tåget mot Uppsala och min kompis A. Ska bli underbart att ha en hel helg ihop med henne!

Hursomhelst sprang jag veckans långpass idag. Men man kan inte kalla mig speciellt inspirerad till passet då regnet öste ner i eftermiddags. Blåsten gjorde dessutom att regnet kom från sidan och det gick inte att skydda sig från det. Blä. Ordentligt blöt var jag redan efter några kilometer och jag började längta hem på riktigt innan jag sprungit halva rundan. Om man ser det från den ljusa sidan istället fick vädret mig att springa på lite extra och det hade jag ork till. Kapade tiden med två minuter idag men behöll min medelpuls på 81%. Slutet gott, allting gott :)

Genomblöt

Nu blir det alltså inga fler träningsinlägg i veckan, men kameran åker med på resan och kanske blir det något icke träningsrelaterat inägg ändå. Hoppas ni får en fantastisk helg ni också, det tänker jag ha!

4 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Då hoppas jag vi kan se till att den får komma ut och dansa lite snart också! :) Kul att du bloggar lite oftare nu föresten, då hänger jag med även när vi inte hinner ses så ofta :) Kram!

Marina sa...

Lussekatter är så gott! Får se till att baka det snart känner jag. Hoppas du får en fin helg. :)

Annika sa...

Tyckte att du var grymt snygg i axelvaddsklänningen (även den andra)och så blev jag sugen på att prova den själv... var hittade du den? :)

Bra jobbat med långpass och kul med resa över helgen :) Ha det så kul i Uppsala!

Susanna sa...

Andréa - Ja det är ett måste! Har nästan spikat schemat helt nu så om vi inte får till någon helg får vi helt enkelt träffas, dricka dricka drinkar och dansa en vardag annars :)

Marina - Ja, de är så juliga och goda! Mysigt att baka också :)

Annika - Ja den var ganska fin, lite svårt att vänja sig vid axelvaddarna bara. Den fanns på HM, ganska billig, två eller trehundra. Såg en liknande på Cubus sen också.