torsdag 5 november 2009

Halva vecka 44

Det är inte mycket struktur i den här bloggen just nu, för det är inte mycket struktur i livet just nu. Med timvikariat på fyra olika ställen och en vecka som kan starta med 0 arbetstimmar men likväl hamna på 90 timmar, hur planerar man egentligen sin träning då? Det går inte men man försöker ändå. Sen när jag planerat blir det fullt av omplaneringar och nödlösningar och själva träningsplanen faller. MEN, vet ni vad som hände igår? Jag fick erbjudande om ett vikariat året ut. Två underbara månader med schema!! Fantastiskt härligt! Nu kommer jag kunna vara ledig då jag är ledig, och inte behöva känna att jag borde ringa runt och leta jobb. Mer tid för avkoppling och mer energi till träning. Jag återkommer med en träningsplan om några dagar då jag fått mitt schema. Tillbaka till förra veckan:

Måndag - Styrka
Vanliga rygg och benpasset. Inte mycket att orda om. Fungerar fint, börjar bli lite tråkigt bara. Får leta upp nya övningar snart och slänga in lite mer gruppträningsstyrka för omväxling.

Tisdag - Morgonjogg
Lyckades ta mig upp ur sängen den här gången också. När jag väl gör det älskar jag mina morgonjoggar. I tisdags blev det en kilometers promenad följt av fem kilometers jogg (vilket stämde med marathon.se's schema; 5 km LD).

Onsdag - Boxning
Efter att ha jobbat veckans enda arbetspass åkte jag i onsdags till föräldrahemmet i småland för att spendera resterande veckan där. Det är skönt att byta ut staden mot skogen och trafikljudet mot tystnaden. Det är också bra att få bli lite bortskämd och ha tid och tillfälle att fixa iordning mat man inte äter så ofta. Lyxiga mellanmål som det nedan blir man ganska nöjd över.

Nackdel med smålandslivet kan dock vara att man har något svart och busigt i knäet som helst vill ha mer uppmärksamhet än bloggarna. Fast det är såklart ganska gulligt också.

Tillbaka till träning. I onsdagskväll följde jag med min kompis till den lilla idrottsföreningen i det lilla samhället beläget en halvmil från gården. Vi skulle äntligen få slå lite på varandra, S och jag! Det var svinroligt! Kul och innovativa övningar som jag aldrig sett tidigare (nu boxas jag ju i och för sig aldrig heller, men lite snappar man väl upp ändå). Mjölksyran brände ordentligt i axlarna och vi hade hur roligt som helst. Ska definitivt göras om!

Torsdag - Ridning och Fartlek

I torsdags förmiddag var jag med boxningsvännen i hennes stall och fick låna den här skönheten.

Ihop med ytterligare ett ekipage gav vi oss ut i skogen. Jag fick värsta lyckoruset bara vi skrittade från stallplanen, föreställ er hur jag kände när vi galopperade fram genom skogen? Jag ler med hela ansiktet bara jag skriver om det...

Såhär glada, svettiga och trötta var vi efteråt...

... och där hann vi tydligen inte mer idag nej. Torsdagens fartlek och resten av veckans träning får beskrivas i ett annat inlägg. Den där rasten jag avsatt till att blogga brann inte på grund av ett stökigt arbetspass. Så blir det ibland. Återkommer!

2 kommentarer:

Marina sa...

Grattis till vikariatet! :) Jag har också tidigare varit timvik och det var alltid guld värt när man fick ett schema över en längre tid, så att man kunde planera sitt liv. Lycka till!

Susanna sa...

Marina - Tack så mycket! Ja visst är det?! Både för träningen och för det sociala livet, och för att kunna få unna sig att känna sig ledig då man är ledig.