måndag 16 november 2009

Fixardag med löpinslag


Dagen har gått i fixandets tecken. Efter en härlig havregrynsgrötsfrukost (långt ord!) toppad med valnötter och banan påbörjades städning och tvättning. Lite storhandel på det och halva dagen hade passerat. Alla små projekt tar längre tid än man tror... Gott är det i alla fall att ha ett smockfyllt kylskåp igen, storhandling är härligt!


Jag köpte en ny kaffesort idag, ett pulverkaffe. Kaffet som vår vackra kaffemaskin brygger blir ganska starkt, och jag vill kunna varva med något lite mer lättdrucket. Lyckades få in en fullträff och hitta riktigt gott kaffe. Smidigt med snabbkaffe också.


Min överkropp känns ganska misshandlad idag, men ordentlig träningsvärk i biceps och bröst, men tack och lov börjar träningsvärkssmärtan i benen att avta. Nyss utförde jag veckas första löppass, ett fem kilometer långt lättdistanspass som visst råkade bli sex kilometer. Tempot var lugnt, lugnt idag med syfte att återhämta kroppen och förbereda den på ytterligare tre träningsdagar innan vila.

Det var en mycket behaglig tur som kändes lätt och kort. Det enda som störde var en lätt molande värk i höger benhinna. Jag har slarvat friskt med användandet av min Stick, så den åkte fram efter dagens pass. Den är smärtsam att använda, men gör underverk för stela vader. Och tur är väl det, för imorgon ska jag springa 200-meters intervaller igen, 10 stycken den här gången. Det är med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot det, åtta kändes som tillräckligt förra veckan... Men det var ju förra veckan det, denna veckan har jag ju hunnit bli lite uthålligare!

6 kommentarer:

Em Löfgren sa...

ahhhhhhhhhhhhh finns det nån vackrare syn än en full frys?!?!?!?!

Ebba sa...

Åh, kul med storhandling!! Älskar att handla mat, haha :D

mika sa...

åhh vad kul att höra :) jag blir jätteglad. Du får jättegärna säga vad du testar och sedan säga vad du tyckte om det :)

Malena sa...

Jag tycker också om att storhandla. Eller kanske inte just själva handlingen som sådan men efteråt. När kylskåpet är proppfullt!

Du är så duktig och inspirerade med din löpning!!!

Löpning & Livet sa...

Jag vill också ha sådär mycket i min kyl! :) Ett tag (när jag var sambo) hade jag nästan så mycket, men nu ser det sorgligt tomt ut även fast jag tycker jag handlar jämt :(

Bra spring verkar du fått till också, härligt!

Susanna sa...

Emliscious - Nej verkligen inte! Så skön känsla att veta att man har allt hemma.

Ebba - Me too :) Så kul att gå omkring bland hyllorna och kolla på alla varor som finns, och ännu bättre sen när man plockar in dem i kylen.

Mika - Igår lagade jag tomatfisken i ugn, supergod! Och kikärtsröran jag skrev om i inägget ovan gillade jag också väldigt mycket. Lär bli stående inslag i receptbanken här :)

Malena - Ja det är väldigt tillfredsställande att ha ett fyllt kylskåp!
Tack så mycket! Det är skönt när det går bra, men ibland går det ju segt också...

Andréa - Yes, nästan fort. Eller ja, fort!