måndag 30 november 2009

100 minuter sprudlande träningsglädje


När vintermökret slår till är det i gruppträningssalen det händer!

Jag är helt salig efter dagens träning. Body Toning och Core 45. Låter kanske inte sprudlande på pappret, men idag kunde vårt gym lätt misstags för en liten bit av himmelen.

Låt mig förklara närmare.
Jag råkar jobba sådär galet mycket igen. Är på jobbet 152 timmar på två veckor. Det är lite sjukt, men det ger mig efterlängtad ledighet kring jul. När man jobbar nästan jämt är det inte mycket av ens tid som är ens egen, speciellt inte när man jobbar med att hjälpa människor. Men så fort jag stiger in i gymmet släpper alla tankar på andra och fokus går tillbaka till mig själv.

Det är svårt att inte vara närvarande i stunden när dina muskler brinner.

BodyToningen var galen. Jag har aldrig testat passet innan men vet att instruktören är bra. Naturligtvis kände jag att jag var tvungen att ha lika tunga hantlar som henne, fast jag var ensam om det.

Åh herre gud... Så som mina ben kändes efter hundratals benböj och utfall, på bräda med hantlar, hoppas jag att de aldrig kommer att kännas igen. Eller så hoppas jag faktiskt på att kunna trycka fram exakt samma känsla igen. Den var utomjordisk. Mina lår och sätesmuskler var så sprängfyllda av mjölksyra att jag inte visste om jag skulle skratta eller gråta. Jag bara log fast jag hade så ont att jag ville skrika. Helt galet!

(Jag glömde den lilla detaljen att instruktören faktiskt tar paus i övningarna och går omkring i salen. Hm.)


Hela Toningen var superrolig. När den var slut sprang jag till receptionen för att boka Coren och mötte en sjukt söt Andréa som spinnat så hårt att mascaran satt på kinderna. Jag bara skrattade och hon frågade varför alla kollade så konstigt på henne.

Fylld av ny energi inför vad som var ett Core on pass. Jag är så glad att jag hade min kamera med mig för känslan av att blicka runt i salen under passet är en känsla jag vill ta med mig (bilderna ovan är från corepasset). Sann träningsglädje. Okända och kända människor som arbetade i par med stationer som var både svinjobbiga och härligt roliga och en energibomb till instruktör som peppade och spred fighting spirit.

Amazing.


Dagen blev inte direkt sämre av fika och julskyltning med Andréa före passet :)

4 kommentarer:

Träningsglädje sa...

låter som en fantastisk kväll, och toningen låter spännande - vad för typ av pass skulle du jämföra det med?

frida sa...

skoj att se bilder från riktigt träning och inte facepiks som många andra använder (därav jag, pinsamt att fota tycker jag :)). får jag fråga vad du jobbar så intensvit med?

Löpning & Livet sa...

hahaha, jag beter mig ungefär som ett barn där vid fönstret :)

Erika sa...

Mysigt dag ni verkar haft! Och så mkt underbar träning...
Inte alls avundsjuk... =)