tisdag 29 januari 2008

Tråkigt!

Guud vad det är tråkigt att åka buss! I alla fall när man är fast på bussen i fyra timmar. För man är verkligen fast. Det är ju inte som i ett ljust och rymligt tåg, där man kan vandra omkring lite. Nej, i bussen sitter man snällt på sin trånga plats, med sin lilla läslampa, och försöker uthärda. Tyvärr blir det mycket uthärdande framöver för min del, för jag ska pendla på veckorna i en och en halv månad till, och buss är det billigaste alternativet.

En sak var ganska hemsk på bussen. Bakom mig satt en kille som högst gick i gymnasiet, och han stank rök. Han luktade faktiskt så mycket rök att jag till sist fick ont i huvudet och var tvungen att byta plats. Men innan dess hade jag hunnit observera att han sprang ut och rökte varje gång bussen stannade, och att han ungefär var femte minut fick hostattacker och satt och harklade slem. Nice.

Min kompis (som jag sover hos på veckorna) stack iväg på bio snart efter att jag kom hit. Hon undrade om jag inte ville följa med, men tanken på att sitta instängd in en trång och mörk biosalong var inte så lockande för mig... Nej, då slappar jag hellre i soffan med en kopp grönt te och Läkerol salmiak =)

Inga kommentarer: