onsdag 30 januari 2008

Orgasm i muskeln?

Ok, det här blir ett intressant inlägg att skriva ;)

Har ni någon gång då ni har styrketränat, tränat en muskel så intensivt att mjölksyran övergår i någon slags stickande känsla? Så att det känns som om allt blod och all energi samlas i just den muskeln, just då den aktiveras? Det händer mig ibland. Inte så ofta, men ibland (oftast då jag tränar bröst med hantelflies). Om man då precis efter setets slut sträcker ut muskeln, då känns det ungefär likadant som när ... ja, som när man når klimax helt enkelt. Det är en ganska konstig men skön känsla, och den är koncentrerad just till den aktiva muskeln. Märkligt va?

Så om ni inte har nått dit med styrketräningen än så är det bara att träna hårdare - nu har ni ju något att se fram emot ;)

2 kommentarer:

Em Löfgren sa...

hmm jag vet vilken känsla du menar, men ärligt, om en orgasm känns så vill jag aldrig mer riskera att få en hahahahaha för den där muskelkänslan tycker jag bara gör ont!! hahaha!! men du, det var ett mycket intressant inlägg!!! ;)

Felicitas sa...

Du beskriver "pump". :) Och jag har för mig att Arnold Schwartzneger någon gång sade något i stil med att styrketräning är bättre än sex, just eftersom man kan få mycket intensivar "orgasm"... Eller något i den andemeningen iaf! :)