onsdag 30 januari 2008

I väntan på träning...


Nu har jag just intagit en försenad lunch, och väntar på att maten ska hinna smälta lite. Jag vill att det ska gå fort, fort, fort så jag kommer iväg till gymmet snarast! Jag ska nämligen styrketräna först, och det gör jag helst då det är få personer på gymmet.


Jag älskar att styrketräna för det ger mig en chans att "gå in i mig själv", och bara fokusera på just själva muskeln och min andning. Det kan vara väldigt mentalt renande och avslappnande. Känslan blir dock mycket svår att hitta då det är fullt med folk som springer runt omkring en. Bäst är det förstås då jag är hemma hos mamma och pappa, för där har min bror ett eget gym jag kan träna i - då är man garanterat själv =)

En fördel med gymmet jag tillfälligt tränar på då jag är i Malmö är konditionsmaskinerna. Alla har var sin inbyggd tv! Så lyxigt! Det bästa är på morgonen, om jag åker dit för att ta en morgonpromenad, så kan jag gå och kolla på nyhetsmorgon samtidigt. Nice. Men just idag kommer jag nog inte ha så mycket nytta av tv:n, för efter styrkan blir det intervallträning, och något säger mig att det är svårt att koncentrera sig på tv:n då man jagar maxpulsen ;)

Inga kommentarer: