måndag 28 januari 2008

Galen matdag

Idag är det ätardag för min del. Jag är inte en sådan person som kan äta hälsosamt under veckorna, för att sedan kunna unna mig en chokladbit under helgen. Jag kan inte äta en chokladbit. Jag är inte konstruerad på det sättet, helt enkelt =). Alltså håller jag uppe helt med socker och onyttigheter under en längre period i taget (mycket tack vare den fantastiskt inspirerande Emelie). Sist var det 1½ månad. Denna gången har jag hållt uppe i en månad. Men idag är det dagen D!

Upplägget fungerar förresten förvånansvärt bra. Eftersom det inte går oöverskådligt lång tid mellan de fria dagarna har jag inte så svårt att hålla mig borta från det onyttiga.

Men nu, såhär halvvägs in i ätardagen, tappar jag suget lite. Jag sitter nämligen och surfar runt på alla nyttiga personers bloggar - och jag vill också känna mig nyttig! Det går liksom inte när man började dagen med en sådan här:

Nej, lite till får jag nog allt utnyttja dagen innan jag blir nyttig igen. Kanske till och med såpass mycket att det får bli två månader tills nästa gång ;) Jag har dock ändå ätit ordentliga måltider mellan varven, för klockan fem blir det BodyCombat. Det kan inte bara finnas snabba, värdelösa kolhydrater i mig då.

Kvinnan som instruerar Combaten på måndagar är helt fantastiskt snygg. Hon har precis en sådan kropp som jag drömmer om. Alltså ställer jag mig längst fram i salen, och sedan försöker jag att träna precis lika hårt som hon gör - det borde ju fungera, eller hur?! Haha, det kanske inte riktigt är så enkelt. Men tanken gör träningen lättare.

Idag har jag förresten ordentlig träningsvärk i lår, rumpa, bröst och triceps. Gårdagens BodyPump tog visst där den skulle. Egentligen tycker jag inte speciellt mycket om Pump, jag förstår till exempel inte hur triceps kan få lika mycket uppmärksamhet som rygg och baksida lår får ihop, men de dagar jag inte har inspiration nog att styrketräna på egen hand kan det dock fungera bra ändå. Det är bekvämt att bara gå dit och följa med i rörelserna utan att tänka.


Det är inte så många timmar kvar på min ätardag nu inser jag.
I morgon är jag nyttigheten personifierad igen. Jag ser fram emot det.

5 kommentarer:

Anonym sa...

What the heck!!!! Susanna! Jag har hittat dig av en slump (genom en kommentar från en annan sida). Helt sanslöst :D Vad kul att du har en blogg! Kram Theresia

Susanna sa...

Haha, ja det var ganska galet! M, det där med en blogg om hur man tränar verkar vara ganska bra och inspirerande. Blir svårare att fuska då =)

Em Löfgren sa...

hej!! vad skoj att du hittat ett upplägg som passar just dig! vad härligt!!

Anonym sa...

Hej! =) måste bara skriva (innan du bakar brödet om du tänkte göra det) att det sjönk ihop väldigt mycket så när jag testade receptet för andra gången så gjorde jag bara 1 limpa av det ist för två. Blev jättebra då! :-)

Anonym sa...

Haha, ja precis, men nu är den avslöjad :-)