torsdag 31 januari 2008

Älskade Funk!

Åh vad det är underbart att gå på Funkpass! Jag hade glömt bort hur mycket jag älskar det! På tre år har jag tränat på gym som inte erbjuder funkpass, och under den tiden har jag mer eller mindre förträngt att det är just de passen som jag älskar. Men nu tillfälligt, då jag är i Malmö, kan jag träna det! Lycka.

I torsdags var första gången. Ställde mig av vana längst fram i salen, för att kunna se instruktören så bra som möjligt. Sen slog mig tanken "Shit, jag har inte tränat det här på flera år, jag kommer inte att hänga med, varför ställde jag mig här?!". Då började passet och jag hann inte tänka mer än "Åh vad jag älskar det här" någon gång i början, och "Oj, det här är visst riktigt jobbigt" någonstans i mitten. Jag tror jag log hela passet. Det var grymt kul! Sprang på små moln hem =)

Sen kollade jag ner på pulsklockan... Resultatet var 55 minuter, 162 medel och 192 i max (bara några slag från riktig maxpuls). Coolt. Ett pass lika hårt som ett intervallpass, men längre, och 100 gånger roligare! Kan det bli bättre?

Tyvärr går passet bara en gång i veckan, och det är ikväll det. Jag har kännt mig lite konstig idag, haft ont i huvudet och haft lite små symptom som om jag skulle bli sjuk. Det har dock lättat lite under dagen. Och jag kan inte hålla mig borta från funken. Så jag tränar, men jag ska försöka att ta det lite lugnare än sist :)

Inga kommentarer: