lördag 26 januari 2008

Så vem är "Sus"?

Jo, jag är 23 år gammal, bor med min pojkvän i Göteborg, men är uppvuxen på landsbyggden i Småland. Att få växa upp på landet, med djur och natur ständigt närvarande, har varit helt underbart. Jag har alltid tyckt det har varit väldig roligt att ta hand om de kor Pappa fött upp, tänk er till exemel att gå ut en höstmorgon och mötas av detta:






Ganska tidigt blev jag också intresserad av hästar. Det sägs att det första ord jag lärde mig säga var just "äst"... Jag fick min första egna häst redan då jag var sju år, och sedan dess har jag alltid haft kontakt med hästar på ett eller annat sätt. Just nu hindrar min ekonomi mig från att ha en egen, men på somrarna brukar jag vara hemma hos föräldrarna så mycket som möjligt, för där finns det snälla grannar som gärna vill att man rider deras hästar!


Kärlek

Jag är också väldigt intresserad av människor, och hur de fungerar. Håller just på att skriva min c-uppsats i socialpsykologi, som kort sagt handlar om hur vi människor ständigt påverkar och påverkas av varandra.


Dessutom har jag ett stort intresse för kost och träning. Tränar gör jag ganska kontinuerligt, men min kost kan det vara sisådär med ibland. Jag har svårt att komma fram till vad som egentligen fungerar bäst för mig gällande matvanor. Ofta har jag dessutom svårt att uppskatta de tillfällen som jag faktiskt fått träning och kost att klaffa såpass att jag blivit ganska vältränad, något som nog beror på att jag varit överviktig under större delen av mitt liv. Självbilder är ju som bekant ganska krångliga att ändra...

Borde jag inte varit ganska nöjd över den här rumpan? Jo. Upptäckte jag hur snygg den var innan den försvann? Nej.

Syftet med den här bloggen är alltså att kunna dela med mig av hur jag tränar och äter, och få tips och inspiration av er, ni kloka människor ute i bloggvärlden!

1 kommentar:

Em Löfgren sa...

heeeeeej!! vad skoj att du skaffat blogg!!den ser jag fram emot att följa!!!