måndag 5 oktober 2009

Den rosa drömvärlden

Om knappt tre veckor går ett träningsevent av stapeln som både stärker kroppen och värmer hjärtat. Efter att ha kunnat närvara blott en timme förra året skrev jag detta om den rosa drömvärlden. Den där lilla timmen med den övernaturligt varma atmosfären lämnade ett sådant avtryck i mig att det i år inte finns tillstymmelse till tvekan över huruvida jag kommer att närvara. Självklart kommer jag att vara där!


Det som återstår nu är att lista ut när jag ska vara där. För med 0 hittills inplanerade arbetstimmar i oktober har jag inte råd att hyra en cykel hela dygnet, hur coolt det än skulle vara. Det hade varit roligt börja tidigt och köra Emils klass, men jag har faktiskt redan cyklat just det passet så det kanske prioriteras bort, tyvärr. Vi kanske kan cykla något pass sida vid sida senare under dygnet, Emil? "Endurance race" med Jim och Johan låter som ett spännande och hårt pass. Och ska jag köra den klassen borde jag kanske lyssna på den hypade föreläsningen också? Sedan vet jag att jag, med öronproppar, kommer att medverka på "Känn ingen sorg för mig Göteborg"; för trots att vi verkligen inte delar musiksmak klickar Andréa och jag i många andra viktiga delar av livet, så hennes pass vill jag inte missa. Och BodyBalancen på morgonen vill jag definitivt delta i.

Åh det blir så svårt att välja med så mycket roligt! Jag får nog fundera på det här någon timme till innan jag anmäler mig. Under tiden kan ni passa på att läsa mer om det härligt dygnet här.

7 kommentarer:

Träningsglädje sa...

jag funderar också på att vara med :)

Susanna sa...

YAY!! Jag mailar dig och bollar lite tider :) Och om det blir några timmars sömn mellan några pass är du välkommen att sova här!

Löpning & Livet sa...

oj, knappt tre veckor.. och jag som inte börjat med mitt pass än!!

Men du, öronproppar är väl att ta i? :D

Anonym sa...

Men jag ska utveckla passet och göra det bättre ;). Men grundidén och vissa av låtarna kommer vara kvar. Det viktiga är ATT du cyklar. Jag hade cyklat för Jimmy Lundkvist om jag var du. Han är grym! Iaf ngt av passen. Tack för att du bloggar om oss!

Mvh/ E

Snorkkis sa...

Verkar som ett jätte mysigt event, trist att man inte kan klona sig och vara över allt!

Anna (Orka mera) sa...

Gaaah, måste vara jättesvårt att välja. Men ett pass med öronproppar låter lite originellt, det har jag aldrig testat :)

Susanna sa...

Andréa - Haha, nej jag ska väl inte ha det då, men då får du försöka lura i dem att Eminem kommer från Göteborg och spela någon låt av honom :)

River - Tack för tipset! Vore roligt att testa men jobbar visst till 22 på lördagen så det får bli natt och morgoncykling för min del :)

Snorkkis - Ja det är verkligen urhärlig atmosfär där, det är så synd att man inte kan få åka runt och vara med på allt.

Anna - Ja! Man vill ju helst vara med på allt, och samtidigt hinna mingla och njuta av att bara vara där. Haha, nej jag ska väl inte ha öronproppar då, men vi delar inte direkt musiksmak, andréa och jag :)