onsdag 14 oktober 2009

Vecka 41


Dags att återberätta den galna veckan!
(Mina schematider till vänster)

Måndag - Sjukgymnast
I måndags kände jag mig lite sliten efter föregående veckas rejäla träningsmängd. Jag bestämde mig att "bara" träna med sjukgymnasten, och det blev ett bara eftersom jag hos henne oftast bara gör ett antal repetitioner av varje övning för att se utförande och teknik. Det var nu en månad sedan jag var hos sjukgymnasten sist och jag har sprungit en eller två gånger i veckan utan att få ont i knäet. Gällande övningarna jag fått av henne såg hon stora framsteg i min styrka i det svaga benet, och var såklart nöjd över att jag inte hade ont längre. Hon rekommenderar att jag fortsätter med övningarna 2-3 gånger i veckan samt uppmanade mig att öka löpmängden med måttlighet för att inte överansträninga. Lättare sagt än gjort, men jag ska försökta!

Tisdag - Löpning
Man måste ju testa knäet ja :) I tisdags var jag ganska stressad då jag fått reda på hur min kommande vecka skulle se ut. Över 90 timmar på jobbet (inkl 6*2 timmar sovande jour, förvisso). Jag hade ingen vidare bra känsla i kroppen innan passet och det blev heller inget vidare pass. Jag sprang min mil precis som jag hade tänkt, men det gick lite saktare än sist och det var med en ganska urpumpad kropp som jag tog mig runt.

Den största anledningen till min stress; att få ihop matlådor (från frukost till kvällsmat för sex dagar. Och sedan hålla reda på vilka som skulle med vilka dagar. Fick strukturera upp på två A4ark...)

Onsdag - Challenge + Core
Näst sista dagen som det var möjligt att klämma in träning, bäst att göra det ordentligt! Jag öppnade upp med en timmes Challenge, stationsbaserad styrka och kondition. Klassen var nästan full och alla deltagare, en kompis vid min sida och riktigt roliga och varierande övningar gjorde detta till ett höjdarpass! Jag älskar denna klassen, det är perfekt att kunna träna igenom nästan hela kroppen på en timme! Det enda jag inte riktigt tog ut mig i var magen, eftersom jag visste att jag skulle träna Core direkt efteråt.

Coren har jag inte längre något starkare minne ifrån så jag antar att det var halvbra. Bra kändes det i alla fall att ha fått träna igenom kroppen ordentligt innan ett par dagars totalvila inföll.

Torsdag - Spinning
Sista rycket - Andréas morgonklass i spinning. Perfekt start på morgonen och den mest extrema fasen i min jobbvecka (torsdag 9-24 + natt, fredag 6-10 +13-24, lördag 7.30-22, söndag 7.30-22, allt med en halvtimmes resväg till jobbet. Det här är inte en klagan, bara ett konstaterande, om ni undrar varför träningsveckan tog slut i torsdags, haha). Klassen var riktigt bra och jag måste säga att Andréas för mig annorlunda musiksmak passar perfekt i spinningsalen. Jag fick utmana konditionen ordentligt och kunde efteråt lyxa till det med en caféfrukost ute med älsklingen innan det bar av till jobbet.

Fredag, Lördag, Söndag
Ingen träning här nej och det kändes helt ok. Jag tränade hårt i början av veckan och kroppen mådde säkert väldigt bra av att få vila efter det. Behöver jag nämna att jag somnade som en stock varje kväll...?

Ps. På det rosa evenemanget ska jag cykla kl 04, 07, 08 samt BodyBalanca kl 09. Ses vi?

6 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Kul att du gillar min musik! Antar att du inte kommer imorn? (Har glömt hur du skulle jobba och när du skulle iväg..)

Och tack för igår!!

Anonym sa...

OJ VAD DU JOBBAR!? Dubbel heltid. Kanske smart att tacka nej till vissa tider så du inte går in i någon vägg framför dig? / Säger han som sover för lite...

Annika sa...

Späckat schema..! Bra jobbat med matlådorna! :) Jag prickar inte in dig på spinningen men kanske får se dig live ändå, hehe, rör mig förmodligen en del på sportslife och försöker sova en stund mellan passen :)

frida sa...

Matlådeberget känner jag igen, ätit samma sak hela veckan för att effektivisera allt. Men gör man det gott så är det helt okej. Vad jobbar du med?

Lotta sa...

Jisses, vilket arbetsschema! Alla veckor äv väl inte likadana? Challenge lät intressant dock!

Em Löfgren sa...

vilken vecka!
bra att du tog det lugnt i helgen och lät kroppen återhämta sig!