onsdag 23 december 2009

Snöäventyr, knappast fartlek

Min träningsvärk sedan den där effektiva träningsvideon höll i sig igår också. Alltså, ben som inte var någon som helst spänst i, plus oplöjda vägar. Det blev varken någon "fart" eller någon "lek". Nej usch det gick väldigt segt och långsamt och kroppen var inte alls med på noterna. Nu är det en vecka kvar tills eldprovet och jag inser att jag måste ta det ordentligt lugnt med träningen nu det sista. Bara 3 km lättdistans på fredag och söndag, annars endast promenader och styrka för överkroppen. Jag måste vara fräsch i benen på tisdag!
Efter mitt mindre lyckade löppass fick jag besök av en vän. Vi packade med oss fika och ved och vandrade ut i skogen. Där gjorde vi upp eld och satte och och drack varm glögg. Fantastiskt mysigt!


Nu ska jag fixa med lite dan före dopparedan aktiviteter, återkommer med ett blogginlägg om dagen senare ikväll. Hoppas ni har det lika mysigt i snön som jag!

3 kommentarer:

Marina sa...

Vad mysigt det ser ut. Lycka till med eldprovet! Håller tummarna för dig. God Jul! :)

Miranda sa...

UNDERBAR kompis-aktivitet. VAd skulle jag inte göra för att sitta i skogen med glögg och en härlig vän :)

Malin sa...

Åh vad mysigt det ser ut!!
God Jul på dig!