fredag 4 december 2009

Misär, som Colting skulle ha sagt

Det sägs att man är en riktig löpare om man springer på julafton. Kanske gör jag det i år. Men mitt i all misär jag genomlevde igår insåg jag att jag kan kalla mig en riktig löpare ändå. Igår sprang jag trots att marken slogs undan från mina fötter. Intervaller till råga på allt. Det var skönt att springa tills kroppen var så ansträngd att det inte gick att vara annat än närvarande i stunden.

Jag vet inte riktigt hur det blir med någonting just nu, bloggandet inkluderat. Träningen kvarstår såklart eftersom den får mig att må bra. Tur att jag ska fylla hela morgondagen med Inspiration Saturday. Vi hörs när vi hörs!

9 kommentarer:

Fitnesscoachen sa...

Hoppas allt reder upp sig! Träningenfunkar bra som "rensa huvudet-akvititet" iaf.
mvh Madde

House Of .... sa...

inte för att förstöra den bilden, men man kan även helt enkelt bara vara väldigt störd i sin syn på träning och sig själv, och det kan få en att springa på julafton. Tro mig, jag vet ;)

Men du är grym!!

Träningsglädje sa...

nu vet jag inte vad som hänt men träningen har en förmåga att hålla en flytande, oavsett alla starka känslor. kram!

Mikkan sa...

Man skall bara behålla det som ger energi, inte det som tar, så fort bloggandet känns tvunget för min del så tar jag en paus. Det skall vara kul och inspirerande!

Löpning & Livet sa...

Stor kram!

Annika sa...

Usch för misär, låter inte bra alls... Men det mesta brukar ordna sig och mitt favorituttryck är: "Det blir som det ska va" funkar i de flesta sammanhang. Kram till dig!

Susanna sa...

Fitnesscoachen - Tack. Ja träningen kan verkligen få tankar att klarna.

Ingela - Fram tills för en liten tid sedan har jag också tänkt så, att är man inte lite manisk om man till och med springer på julafton? Men allt eftersom jag har börjat älska löpningen mer och mer har jag funderat på att vid julveckan kanske strukturera om mina pass så att jag får springa ett sånt där lugnt och härligt morgonpass på julaftons morgon. Ett sånt där pass som man blir lycklig in i själen av, mitt i en vintrig skog.
Jag är tacksam för att du håller koll på mig och bryr dig, det är bra att få en verklighetscheck ibland!

Sara - Ja det har den verkligen. När man väl kan hålla en struktur, träningen, så blir allt lite tryggare fast det egentligen är otryggt.

Mikaela - Väldigt bra tänkt. Kanske blir det så att bloggen blir ett lustfyllt andningshål, vem vet.

Andréa - Tack, och tack för stödet igår!

Annika - Nej, det är skit just nu. Men jag älskar ditt uttryck, ska försöka ta det till mig, tack :)

Snorkkis sa...

Styrkekramar till dig! Och som så många kloka skrivit; gör sånt som ger energi!

House Of .... sa...

Jag hoppas du inte på något sätt tog illa upp, menade inget mot dig. Snarare att jag nog varit rätt duktig på att lura mig själv, var det då i alla fall.

Men att jag numera får så mkt inspiration från dig och dina likar, att löpning och träning ska vara ett nöje och inte en plåga, så om det är fint väder och inte för kallt finns det en klar möjlighet att jag ger mig ut och springer, av ren och skär glädje över friheten och livet =)