fredag 15 februari 2008

Stora muskler?

I förmiddags var jag på gymmet. Jag började med att träna mitt arm och bröst pass som nuförtiden består av triceps, biceps, axlar och bröst. Jag har bestämt mig för att börja köra med fler repetitioner, för jag behöver inte få större muskler. Jag är nämligen inte den där typen av tjej som Sporty hela tiden nämner - hon som det tar flera år för att bygga stora muskler. Nej, jag är ganska benägen att få stora muskler snabbt. Efter att ha kört tungt i en månad, 6 - 8 repetitioner per set, har mina muskler växt. Nu räcker det. Nu vill jag bara får bort lite fett också. Fortsätta styrketräna måste jag ju, min kropp behöver verkligen det, men jag tänkte som sagt ändra upplägg lite. Hädanefter kommer jag lätta vikterna lite och satsa på 12-15 repetitioner per set. Låter det rimligt?

Efter styrkan skulle det bli tempoträning, och det blev det också, med betoning på lite. Jag var nämligen i tidspress efter diverse förseningar, och skulle till kiropraktorn direkt efter gymmet. Därför hann jag bara med 25 minuter på crosstrainern. Pulsen blev i alla fall 175 medel, 184 max. Imorgon blir det benpass och intervaller, så jag kan nog få ta ut mig lite mer då ;)

Det var så skönt att gå till kiropraktorn! Min ryggrad hoppar lite som den vill nämligen. Denna månaden har den varit extra besvärlig eftersom jag fått sova i en tältsäng på veckorna. Åh vilken befrielse det var att känna allt knäckas på plats igen! Kiropraktorn sa dessutom att min rygg ser mycket bättre ut nu än då vi började, och att den inte hoppar fel lika mycket länger. Skönt. Det läskigaste på besöken är tveklöst då hon justerar nacken på mig. Det känns som om hon ska knäcka nacken på mig! Tidigare var jag inte alls medveten om hur mycket det går att vrida nacken utan att någonting skadas. Coolt men lite skrämmande. Snacka om att lägga sitt liv i någons händer, haha.

Häpp, nu blir det en kopp kaffe och hemtenta!
Ps. Håller på att boka tågbiljetter till Blogger Bootcamp =D

Inga kommentarer: