söndag 10 februari 2008

Helgen

I fredags åkte pojkvännen och jag till hans föräldrar. Där fick vi massvis med gott att äta och dricka, bland annat skagentoast och ett lite för lättdruckit rödvin =) På lördagsförmiddagen skulle jag ut och springa fartlek var det tänkt, men jag upptäckte att jag var lite slö i kroppen och huvudet efter gårdagens middag. Dessutom hade jag träningsvärk i princip varenda muskel som finns... Men jag längtade så oerhört efter att få springa i skogen att jag gav mig ut ändå. Fartleken blev det inte så mycket med, för jag hade ingen fantasi alls, men det blev lite intervalliknande löpning istället. Jag sprang helt enkelt tills jag absolut inte orkade ett steg till, och då gick jag en bit, och så sprang jag igen. Det var otroligt jobbigt, men samtidigt så väldigt fint i vårsolen, att jag tog mig igenom det. Tiden blev faktiskt riktigt bra, sucess!

Igår kväll var jag ute och festade med några kompisar. Drack en del sprit, men det slank också ner proteindrinkar =) Och när jag kom hem på natten åt jag knäckemackor med avokado och skinka. Jag kan ofta undvika den värsta dagen-efter slöheten om jag äter ordentligt under tiden jag dricker. Det funkade - idag är jag nästan oförskämt pigg! Jag har just kommit tillbaka från en timmes promenad i solskenet och nu tror jag till och med att jag ska orka öppna en skolbok.

Hoppas att ni har lika härligt väder som jag har!

Inga kommentarer: